23 Mart 2015 Pazartesi


Anne baba ile ilgili hadisi şerifler

"Bir adam, Peygamber Efedimiz (s.a.v) gelip, şöyle dedi:
"Ey Allahın Resulü! Kendisine iyilik yapmaya kim daha layıktır?""Annen, sonra annen, sonra baban, sonra yakınlık derecelerine göre diğer yakınların," buyurdu. (Ebu Hureyre radıyallahu anh. Buhari.)

Birgün Peygamber efendimizin huzuruna bir kimse gelerek dedi ki:
- Ya Resulallah! İzin verirseniz sizinle beraber gazaya gelip cihad etmek istiyorum.
- Anan-baban var mı?
- Evet var.
- Onların yanında bulun! Senin cihadın, onlara hizmet etmektir. (Müslim)

Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
"Yanında ana babası, ya da onlardan biri yaşlanıp da, gerekeni yaparak cennete giremeyen kimsenin burnu sürtülsün!" (Ebu Hureyre radıyallahu anh. Müslim.)

Cahime dedi:
"Ey Allahın Resulü! Harbe katılmak istiyorum, sana danışmaya geldim."
"Annen var mı? Evet. Onun yanından ayrılma! Çünkü cennet, onun ayakları yanındadır."
(İbn Cahime radıyallahu anh. Nesei.)

Esma: Peygamber sallallahu aleyhi ve selleme sordum: "Müşrik olan annem yanıma geldi. Ona yardım edeyim mi? Evet. Annene yardım et! buyurdu. (Esma radıyallahu anha. Buhari.)

Allah Resulü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
"Ana babasına iyilik yapana ne mutlu! Allah onun ömrünü artırsın!" (İbn Enes radıyallahu anh. Taberani.)


"Cihad, fisebilillah Yüce Allah yolunda sadece kılıç sallamak değildir. Ana-babaya veya evlada bakmak da cihaddır. Ele muhtaç olmamak için çalışmak da cihaddır." (Deylemi)

"Anasına-babasına asi olan mel’undur." (Hakim)

"Ana-babası, yanında ihtiyarladığı halde, (onların rızalarını alamayıp) Cenneti kazanamıyanın burnu sürtülsün." (Tirmizi)

"Ana-babasına iyilik edene müjdeler olsun! Allah Onun ömrünü uzatır." (Buhari)

"Önce, annene, sonra babana, kızkardeşine, erkek kardeşine ve sırası ile diğer yakınlarına iyilik et!" (Nesai)


Yüce Allah'ın rızası, ana-babanın rızasında, gadabı da, ana-babanın gadabındadır.) (Tirmizi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder