23 Şubat 2016 Salı

besmele görselleri ile ilgili görsel sonucu
İBRAHİM SÜRESİ AYET 21
وَبَرَزُواْ لِلّهِ جَمِيعًا فَقَالَ الضُّعَفَاء لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُواْ إِنَّا كُنَّا لَكُمْ تَبَعًا فَهَلْ أَنتُم مُّغْنُونَ عَنَّا مِنْ عَذَابِ اللّهِ مِن شَيْءٍ قَالُواْ لَوْ هَدَانَا اللّهُ لَهَدَيْنَاكُمْ سَوَاء عَلَيْنَآ أَجَزِعْنَا أَمْ صَبَرْنَا مَا لَنَا مِن مَّحِيصٍ ﴿٢١﴾
Ve berazû lillahi cemîan fe kâled duafâu lillezînestekberû innâ kunnâ lekum tebean fe hel entum mugnûne annâ min azâbillâhi min şey’(şey’in), kâlû lev hedânallâhu le hedeynâkum, sevâun aleynâ e cezi’nâ em sabernâ mâ lenâ min mahîs(mahîsın).
İBRAHİM SÜRESİ AYET 22
وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الأَمْرُ إِنَّ اللّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلاَّ أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي فَلاَ تَلُومُونِي وَلُومُواْ أَنفُسَكُم مَّا أَنَاْ بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَآ أَشْرَكْتُمُونِ مِن قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿٢٢﴾
Ve kâleş şeytânu lemmâ kudıyel emru innallâhe vaadekum va’del hakkı ve vaadtukum fe ahleftukum, ve mâ kâne liye aleykum min sultânin illâ en deavtukum festecebtum lî, fe lâ telûmûnî ve lûmû enfusekum, mâ ene bi musrihikum ve mâ entum bi musrihiyy(musrihiyye), innî kefertu bi mâ eşraktumûni min kabl(kablu), innez zâlimîne lehum azâbun elîm(elîmun).
İBRAHİM SÜRESİ AYET 23

وَأُدْخِلَ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ تَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلاَمٌ ﴿٢٣﴾
Ve udhilellezîne âmenû ve amilûs sâlihâti cennâtin tecrî min tahtihâl enhâru hâlidîne fîhâ bi izni rabbihim, tahiyyetuhum fîhâ selâm(selâmun).
İBRAHİM SÜRESİ AYET 24
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللّهُ مَثَلاً كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاء ﴿٢٤﴾
E lem tere keyfe daraballâhu meselen kelimeten tayyibeten ke şeceratin tayyibetin asluhâ sâbitun ve fer’uhâ fis semâ(semâi).
İBRAHİM SÜRESİ AYET 25
تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَيَضْرِبُ اللّهُ الأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ ﴿٢٥﴾
Tu’tî ukulehâ kulle hînin bi izni rabbihâ, ve yadrıbullâhul emsâle lin nâsi leallehum yetezekkerûn(yetezekkerûne).
İBRAHİM SÜRESİ AYET 21
HEPSİ toplanarak ALLAH hın huzuruna çıkmışlardır zayıflar büyüklük taslayıp ezenler biz sizilere baglı olan kimselerdik şimdi siz ALLAH hın azabını birazcık olsun bizden uzaklaştırabilir misiniz dediler onlar eger ALLAH bize hidayet etseydi biz de size hidayet ederdik şimdi sızlansak da sabretsek de hepsi aynıdır bizim için artık bir kurtuluş yolu yok dediler 
İBRAHİM SÜRESİ AYET 22
( HESAP GÖRÜLÜP) İŞ bitince şeytan şöyle der şüphesiz ALLAH size dogru olan sözü vaat etti  ben de size bir şey vaat ettim ancak siz yalancı çıktım dünyadayken benim size vaat ettiklerim hakkından benim her hangi bir delilim yoktu ben sadece sizi davet ettim siz de davetimi kabul ettiniz beni kınamayın kendinizi kınayın ben sizi kurtaramam siz de beni kurtaramasınız ben bundan önce  beni ALLAH a ortak koşmanızı tanımadım muhakkak zalimler için acı veren bir azap vardır 
İBRAHİM SÜRESİ AYET 23
İMAN edip salihameller işleyenler ise altından ırmaklar akan cennetlere konulmuşlardır rablerinin izniyle orada ebedi kalacaklardır onların oradaki selamlaşmaları selam dır 
İBRAHİM SÜRESİ AYET 24-25
ALLAH ın hoş güzel bir sözü kökü sabit dalı  gökyüzünde meyvelerini rabbinin izniyle her zaman veren hoş güzel bir agaç nasıl benzettigini görmedin mi ALLAH insanlara kavrayıp düşünsünler diye işte böyle benzetmeler yapmış 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder