19 Nisan 2015 Pazar


[​IMG]


bakara süresi ayet 152

فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ
Fezkurûnî ezkurkum veşkurû lî ve lâ tekfurûn(tekfurûni).
 


1.
fe
: o halde, öyle ise
2.
uzkurû-nî
: beni zikredin
3.
ezkur-kum
: ben sizi zikrederim (zikredeyim)
4.
ve uşkurû
: ve şükredin
5.
lî
: bana
6.
ve lâ tekfurû-ni
: ve beni inkâr etmeyin (ni'metlerimi inkâr edip küfürde olmayın)

 
 
 
 
 
HACC SÜRESİ AYET 14
 
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يُرِيدُ
İnnallâhe yudhılullezîne âmenû ve amilûs sâlihâti cennâtin tecrî min tahtihel enhâr(enhâru), innallâhe yef’alu mâ yurîd(yurîdu).
1.inne allâhe: muhakkak Allah
2.yudhılu: dahil eder
3.ellezîne âmenû: âmenû olanlar (Allah'a ulaşmayı dileyenler)
4.ve amilû es sâlihâti: ve amilüssalihat yapanlar, salih ameller (nefs tezkiyesi) yapanlar
5.cennâtin: cennetler
6.tecrî: akar
7.min tahti-hâ: onun altından
8.el enhâru: nehirler
9.inne allâhe: muhakkak Allah
10.yef'alu: yapar
11.mâ yurîdu: dilediği şey
ZARİYA SURESİ AYET56

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ



Türkçe Okunuş: Ve mâ halaktul cinne vel inse illâ li ya'budûni.

Meal: Ve Ben, insanları ve cinleri (başka bir şey için değil, sadece) Bana kul olsunlar
BÜTÜN BİTKİLER HAYVANLARA KOŞUYOR HAYVANLARDA İNSANIN YARDIMINA KOŞUYOR İNSANLAR NEREYE KOŞUYOR VALLAHİ CEHENDEME KOŞUYOR İNSANLARIN NEREYE KOŞMASI LAZIM İŞTE YUKARDAKİ AYETE BÖYLE SÖYLÜYOR MEVLAM
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder