12 Temmuz 2013 Cuma

ESELAMUN ALEYKÜM VE RAHMET ULLAHİ VE BERAİKATUHU

YAHUDİ İBNİ ŞEYBENİN ÖLDÜRÜLMESİ

Ebu nuayim  muhayyasın kızı yol ile muhayyısa radıyallahu anh den peygamber sallallahu aleyhi veselem yahudilerden kim görürseniz öldürün üz  diye buyurmuştur  bunun üzerine muhayyısya  yahudi tücarlarından biri olan ibni  i şeybenin  alış veriş  esnasında  üzerine hücüm ederek öldürüldü muhayyasanın  büyük kardeşi  hüveyysıa dan  ozaman  henüz müslüman  olmamıştı  onunu için  muhayyısa ya ey allahın düşmanı  sen neye  o zavalıyı  öldürdün  allah a yemin ederimki  senin karnındaki yagın çocuk  onun malındandır  diyerek muhayysa ya dayak atı  muhayysa diyorki  ona vallahi eger  allahın  peygamberi  bana  senide  öldürmeyi  emrederse  senin boynunuda vuracagım dedim  allah a yemin ederimki  benimde bu sözümü onun müslüman olmasına sebe oldu  bana  demek muhhammet  benide  öldürmeyi sana  emrederse  benide  öldürürsün  öylemi  dedim  evet vallahi  dedim  bunun üzerine kardeşim huveyyısa  bir din ki güç  bakımından  bu derece  gelirse o dinin   beli  bükü,lmez  dedim  bunu ayrıca ibni  i ishak  da  kayit etmiştir  ancak ibni ishak ın  rivayetine  kardeşim hueyyısa ya  onu öldürmeyi  bana  öyle birkimse  emretmiştir  ki eger snide öldürmemi emretseydi  allah  a yemin ederimki  senide öldürüdüm  dedim şeklinde olup  sonunda  da ve  müslüman oldu ziyadesi vardı





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder