22 Mayıs 2013 Çarşamba

SELAMUN ALEYKÜM : ANNEİLE BABA HZ ALİ NİN PEŞİNDE
Resülü ekrem i bir gölge gibi takip edip yanlız bırakmayan hz ali nin bu haline anne ve babasının endişe ve telaşına sebep oldu bil hasasa anne fatıma hatun fazlasıyla korkuya kapıldı kocasına dikkat et oglun muhammedle çok dolaşıyormuş sakın ona birşeyler olmasın dedi ebu talip anlayışlı bir insandı durumunu bizat peygamber efendimizden örenmek istedi bunun için birgün resülü ekrem efendimizle hz alinin arkalarından giti onları mekkenin bir vadisinde namaz kılarken buldu fahri kainata ey kardeşimin oglu dedi bu din ne dinidir peygamber efendimiz ey amca bu din allahın dinidir meleklerin peygamberlerin ve cetimizin ibrahimin dinidir allah beni bütün kularına gönderdi dedi sonrada ey amca doru yolda davet edeceklerimi ve bu davete koşması gerekenlerin başında sen varsın ve sen buna herkesten daha layıksın putları tapmaktan vaz geç ve bir allaha iman et diyerek teklifte bulundu bir an düşünceye dalan ebu talip sonunu da ben eski dinimden ayrılmama fakat sen üzerinde bulundugun dinde devam et allaha yemin ederimki ben sag kaldıkca yapmak istedigim tamamlayıncaya kadar kimse sana el uzatamaz hoşlanmadıgın bir şeyi kimse sana eriştiremez diye konuştu sonrada oglu aliye döndü ve oglu cagızım senin üzerinde bulundugun din ne dir diye sordu hz ali babacıgım dedi ben  allaha ve onunu resülüne iman onunu allahtan getirdiklerinide tastik etim ona uydum ve onunula birlikte namaz kıldım bunun üzerine ebu talip ey oglum amcanın oglunu dinine sana isteyerek girmek yaraşır o senin ancak hayata davet eder ona itaat et diyerek hem resülü ekrem efendimizi hemde hz ali yi sevindirdi sonrada oradan uzaklaştı eve dönen ebu talip zevcesi fatma hatunu telaş ve şidetle nerede oglun hizmetcimi ciyat mevkinde onu muhammetle  birlikte namaz kılarken görmüş oglunun dinini degiştirmesini uygun görüyormusun  diye sordu ebu talip sus vallahi amcası ogluna arka çıkmak ve yardımcı olmak elbette herkesten çok ona düşer diyerek telaş ve endişeyle mahal olmadıgını ifade eti sonrada eger nefsin abdul mutalipin dinini bırakmak hususunda bana itaatetmiş olsaydı bende muhammete  tabi olurdum çünkü o halimdir emindir tahirdir diye konuştu allahım razı olsun inşallah sizlerden amin
                     İŞTE ALLAH BEN EBU BEKİR KULUMDAN RAZIYIM  EBU BEKİR KULUM BENDEN RAZIMI DİYE SORUYORDU KONUMUZ BU OLACAK İNŞALLAH

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder