10 Temmuz 2014 Perşembe

184 (oruç) sayılı günler (dedir) içinizden hasta olan veya yolculukta bulunan ise diger günlerde(tutamadıgı gün) sayısınca (oruç tutsun) ona zor dayanacaklar (orucun güç ve kuvvetlerini tüketecek olanlar) da (yedikleriher oruç yerine )bir yoksulu doyuracak  kadar fidye versin her kimde hayrına fidyeyi artırırsa bu (onun  hakkından daha hayırlıdır  bununla beraber eger bilseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır

185  O ramazan ayı ki insanlara dogru yolu göstermek  için  furkan (hakkı batıldan  ayıran ) dogru yolu gösteren deliller olarak kur an  ondan indirildi onun için sizden her kim bu aya ulaşıp mukim olursa  ondan oruç tutsun  kim de hasta yahut yolculukta ise tutagmadıgı günler sayısınca  diger günlerde  kaza etsin ALLAH sizin için kolaylık istiyor zorluk istemiyor hem sayıyı tamamlamınızı hemde size hidayet buyurdugu şekilde  ALLAH I tekbirle büyüklemenizi istemektedir gerek ki şükrederseniz

186 şayet kullarım sana beni sorarlarsa muhakkak ki ben çok yakınnım bana dua edince dua edenin dugasına karşılık veririm  o halde onlar da benim davetime koşsunlar bana hakıyla iman etsinler ki dogruya ulaşa bilsinler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder