hakında bir çok hadis ve haberlere vardır bu arada şam bölgesinde bulunana tabiin hazeratı bu geceye sonderece ta'zimgösterirlerdi.diğer bölgeler de bunlara kendilerini benzetmeye başlayınca, bölge sakinleri arasında anlaimazlık çıktı.
bu kimselerden bazısı .tabiinden oldukları söylenen kimselere uyarak bu geceye ta zim gösterdiler. fakat (hicaz) bölgesinden olan birçok alim, bunu inkar ederek bu gece hakkındaki bütün ibadetleri bid at saydılar. bu husustaki hakiki görüş şudur: eğer mü'minler bu gece kendilerine mahsus namaz kılmak, kur'an okumak ,zikirve dua etmek gibi çeşitli ibadetlerle uğraşırlarsa, bu caizdir ve hiçbir mahzuru yoktur
bu cümleden olarak, bu geceye mahsus olmak üzere cami, mescid ve minarelerde bir sürü lamba ve kandiller yakmak yerinde olmayan şeylerdir ve bid2attır bunu yapanlardan yakılan kandil ve mumların bedelleri alınır. çünkühayır yerine geçmez. hatta, bir kimse bu gibi gecelerde yakılmak üzere mescidlere lamba ve kandil gibi şeyler vakfederse, bu, şer'an muteber değildir vakf ve hayır yerine geçmez.eğer bunlar vakf malı olmayıp başka birisi tarafından mescidlere teberrü edilmişse, malını israf etmişse ,malınıisraf etmiş ve boş yere harcamış olur. israf ise dinde haramdır,ve bu kur'an hükmüdür
bunu allaha' bir yakınlık ve hayır olarak kabul etmek ise, bid'atın en büyüğü ve sucun en çirkinidir. bu gibi gecelerde cemaatla nafile namazları kılmak de bid'atlardandır ve bu gibi davranışlardan şiddetle sakınmalıdır. hatta,aynı bölgede ilim ve takvasıyla meşhur olan kimselerimn bu gibi yerlerdeki toplantılara katılmaları caiz değildir. çünki onları bu gibi şeylerden men etmeleri icab ettiği halde kendileride onlara katılırsa, avam olan halk , bu davranışların mübah ve mendup olduğu inancına varırlar, böylece cahil halk arasında muazzam şübhe yaratılmış olur .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder